TORENUIL
BASISSCHOOL
Een hal en leerplein met potentie: hier is ruimte om te werken, alleen of samen, om te spelen en te lezen. Maar met alleen ruimte kom je er niet. Hoe helpt het interieur om te komen tot het gebruik dat je voor ogen hebt? We dachten mee met het team van basisschool Torenuil. Sabine, leerkracht: “Toen we konden zien hoe het ging worden, werden we helemaal enthousiast.”
Optimale indeling
De ruimte was er al, maar het was zoeken naar een optimale indeling van de gemeenschappelijke ruimtes van basisschool Torenuil. Ontwerpers Jannette en Esther schoven aan en maakten een ontwerp. Sabine: “Dat werd direct positief ontvangen, er is goed over nagedacht. Dat ervaren we in de praktijk, het bevalt goed.“
Huisstijl
Het vertrekpunt was het beoogde gebruik van de ruimte, maar ook de huisstijl van de Torenuil. We zorgden voor kleuren die aansluiten bij de bestaande vloer en op de bestickering van een wand en zitkussens zie je knipoogjes naar het logo.
Speelruimte & werkplekken
Voor de onderbouw was speelruimte de belangrijkste wens. Er kwamen legotafels op wielen, een bouwhoek en huishoek. Alle meubels zijn goed verplaatsbaar, zodat de ruimte ook voor bijvoorbeeld een voorstelling gebruikt kan worden. Voor de bovenbouw bedachten we verschillende werkplekken. Zo kwamen er hoge en lage tafels om pilaren heen en langs de balustrade, wandwerkplekken en treinzitjes. Ook maakten we een enorme kastenwanden op maat, die eindeloos ruimte bieden voor opbergen, exposeren en zelfs werken en lezen.
“We zijn heel blij met het resultaat, het interieur is huiselijk en ademt een rustige sfeer. De plekken worden veel gebruikt. We zijn erg te spreken over de bieb, de poefen en kasten. Ook de kinderen en ouders vinden het heel mooi! “
“HET INTERIEUR IS HUISELIJK EN ADEMT EEN RUSTIGE SFEER.”